December 31

Thanks for being part of us, om Nick!

Its been a year since you stay in our house, om Nick

Now, its time for you to go back to your family and continue your life.

Sedih, kehilangan, itu pasti

Tapi inilah hidup

Tak ada pesta yang tak usai

Tak ada pertemuan tanpa perpisahan

 

Anywaaay ini adalah farewell dari om Nick, dia ngajakin foto studio satu keluarga. Wow excited banget soale jarang foto studio, terakhir kali foto pas mau wisuda S1 untuk syarat ijazah. It means 5 tahun yang lalu!

tema 1 : colorful day

Jarang-jarang loh Uways anteng difoto, boro-boro disuruh gaya ke kamera bawaannya lariiii mulu. Eh pas foto studio dia anteng-anteng aja bahkan ekspresif banget senyum dan juga gayanya.

Keluarga Ceria

Heboh! Biasa ni mamaknya pasti paling hebring kalau mau foto, harus mikirin tema dan tentu saja kostum! Hahhaa… “Mbak, gimana kalau aku pakai kaos ini?” tanya Nick sambil kebingungan.” Hmmmm ganti Nick, ga matching sama tema kita” ujarku cerewet. Hahha maafkan mbak kosmu ini  Nick!

Jadi untuk foto shoot kali ini saya mengambil dua tema, yang pertama adalah colorful days dan tema kedua adalah Jogja istimewa. Untuk tema pertama bajunya bebas aja yang penting cerah, properti yang saya bawa adalah kitiran pelangi (wajib!), boneka nyetjos dan masih ada satu bunga-bunga yang malah ga kepake.

Okehhh lanjut ke tema kedua yak! Untuk kostumnya saya siapkan baju lurik dan ikat/beskap plus jarik sebagai bawahan (akhirnya pada ga mau pake jarik). Kostum lurik dewasa saya pinjam properti kantor, hahahaa! Trus baju luriknya Uways pinjam punya tetangga, walau udah agak kekecilan, blangkonnya uways dulu pernah beli di pasar Bringharjo tapi kemaren pas foto kudu dilem sana sini coz ternyata bahan dasarnya dari karton, OMG pantesan murah banget dulu belinya.

Jogjaaa jogjaaa

Ohya kostum saya juga pinjam properti kantor, nyiahahahaa! Aseekkk Jogja memang selalu istimewa!

Keluarga Gula Jawa ( Btw mas manda sama om Nick kayak perpaduan kopi & susu) wkkk

Bagian paling menyakitkan waktu foto studio adalah ketika kita disuruh milih 6 foto dari sekian banyak foto hasil jepretan mas fotografer. Haduh! Sayang banget foto-foto lainnya dibuang, hiks! Kalau mau nambah simpan foto diluar paket, dikenakan biaya Rp 15.000,00 mahal banget kan lumayan bisa buat beli bakso. Ya sudah jadi dengan berat hati kami memilih 6 foto.

Kamu sangat berarti, istimewa di hati, selamanya rasa ini

Kamu?

Iyaaa kamuuu *tunjuk pake biola ala dodit

Selepas kau pergi
Tinggallah disini ku sendiri
Kumerasakan sesuatu
Yang t’lah hilang di dalam hidupku

by La Luna

Berhari-hari setelah kepulanganmu kami semua masih sedih om Nick, kemana-mana bawaannya murung mulu, berasa ada yang hilang di rumah dan di hati.

Tapi tak apa, kalau masih ada umur panjang pasti kita berjumpa lagi. Amiiin Ya Allah…

Sukses selalu untuk om Nick, dan sampai jumpa!

September 16

The Three Lia

“Some people come into our lives and quickly go. Some stay for awhile and leave footprints on our hearts. And we are never, ever the same.”

Hmmm, talking about friendship is just like two sides of coin. One side it would be a talk of happiness, on the other side it will leave the sorrow, painful and sadness into our heart. Why? Yep certainly its because there are many friends who come and go, to meet their new destiny in different places, and only few friends who share the same destiny with us.

The Three Lia

I don’t know why my whole life was fulfilled by this kind of girly name-Lia. During my phase of life, I’ve met three Lia who used to be my very best friends. The first Lia is Pratiwi Amalia, my best partner in crime when we still have our bachelor degree in English Education Study Program. She’s not only an ordinary classmates, buttt a hilarious friends who always success make me laugh  every time we spent time together. We share the same happiness and tears during our study time

Me&Lia in Telaga warna, Dieng when we were in the first year in University

She’s adorable, lovely, pretty, and funny!

We are beach kind of Gal! (Kukub Beach, Gunungkidul)
Beach...beach we are beach lover (Gili Trawangan Memory)

During 4 years of study, we share everything we have; happiness, sadness, not to mention our boyfriend ya! Haha… we also join the same club that is Gendhing Bahana, the Gamelan Club! Geez…its crazy since we don’t have good enough sense of music, we do it just for fun!

Annd of course we love to wear the same T-Shirts and similar costume

Thanks to Kangguru for the T-shirts!

Sometimes, we travel together to the farthest and the most remote area we never imagine before. Yep! the two of us, just the two of us travel to the beautiful gili in Lombok; Gili Trawangan, Gili Air and Gili Meno. We did it! *After a long-freehatin-ngirit way of life, of course.

Exploring Gili Trawangan, Lombok

Sadly, after our university time, we have different destiny. I have to go abroad to see my new world, and she continue her study in post-graduate program. And finally when I come back to my homeland, I have to get married. But still we miss each other, I told to her that certainly I will come and visit to her hometown-Bangka Island- . And here it is, we meet again!

Sisterhood stay forever

 

Yep, yep she is the first Lia in my life. Next, there will be another two Lia.

TO BE CONTINUED!

Note : If she accidentally read this, I just wanna say thank you very much for every moment and happiness that we shared, I really miss those moment with you. You have left a deep footprint in my heart, my dear Amel! Wish you a very good life and hope to see you again!